8 sty 2009

39. placek weselny z mezźseg*

składniki:
30 dag mąki drobnej orkiszowej
10 dag masła
10 dag cukru
starta skórka z jednej cytryny
1 jajko
250 ml mleka (dałam sojowe)
1 łyżka proszku do pieczenia
szczypta soli
na posypkę**:
20 dag mąki kukurydzianej
18 dag masła
12 dag brązowego cukru

ze składników ciasta wyrobić jednolitą masę którą wyłożyć natłuszczoną blachę (użyłam keksówki). wierzch ciasta posmarować roztopionym masłem. przygotować posypkę; wyrobić kruche ciasto z którego potem uformować małe kuleczki i posypać ciasto w blaszce. piec w lekko nagrzanym piecu (miałam 180 stopni) aż do zbrązowienia.
________________________
* przepis oryginalny pochodzi z książki kuchnie świata. kuchnia węgierska. marty orłowskiej. ja zmieniłam mąkę pszenną na orkiszową.
** posypka odpadała mi po upieczeniu. ciasto ma jakiś dziwny, intrygujący smak, inny niż te do jakiego jestem przyzwyczajona. a już z weselem całkiem mi się nie kojarzy.

Brak komentarzy: