12 gru 2009

131. pierniki z melasą i śrutą żytnią. moja propozycja



składniki:
1 szklanka miodu
pół szklanki melasy
3 jajka
250 g masła
3 szklanki mąki orkiszowej drobnej
2 szklanki śruty żytniej
2 czubate łyżeczki sody
2 torebki przyprawy piernikowej

zagotować miód z melasą i masłem. wystudzić. dodać stopniowo mąkę, śrutę, jajka i szczyptę soli. wyrobić gładkie ciasto. sodę rozpuścić w letnim mleku. dodać do ciasta mleko z sodą, wsypać przyprawy i dokładnie wymieszać. ciasto zawinąć w folię spożywczą i odłożyć w chłodne miejsce (ja kładę do lodówki na dolna półkę) na ok 4 tygodnie albo na dobę. ile kto może ;)
ciąg dalszy nastąpi.

3 komentarze:

Majana pisze...

O, ciekawe te pierniczki:) Nigdy nie widziałam w sklepie śruty żytniej. Ciekawa jestem jak smakują takie pierniczki? Czy są trochę inne ?
Pozdrawiam!

Majana pisze...

Radosnych, pięknych Świąt Bożego Narodzenia!:)

margot pisze...

a jak popiec te pierniczki i te poprzednie?Bo same przepisy ciekawe