29 lis 2010

155. omlet z syropem z agawy



składniki na 3 omlety:
4 jaja
3/4 szklanki mąki orkiszowej
pół szklanki wody
syrop z agawy* wg uznania

oddzielić żółtka od białek. żółtka, wodę i mąkę starannie wymieszać. białka ubić na sztywno. połączyć z żółtkową masą delikatnie. smażyć. polewać syropem, zjadać.

_______________________________________
*Syrop z agawy (zwany także nektarem z agawy) jest środkiem słodzącym produkowanym w Meksyku z niektórych gatunków agawy, głównie z Agave tequilana[1] oraz Agave salmiana. Ma przyjemny smak, porównywalny ze słabym miodem. Jest około trzykrotnie słodszy od cukru, jednocześnie posiadając od czterech do pięciu razy niższy indeks glikemiczny od miodu[2], dzięki czemu znalazł wiele zastosowań w sztuce kulinarnej.

4 komentarze:

reve82 pisze...

często jadam...lubię i naleśniki i syrop...mam akurat w dwóch wydaniach: ciemny bardziej intensywny i bogaty w smaku oraz jasny o delikatniejszym aromacie smakowym...

Majana pisze...

Słodkiego omleta nie odmówie:))

Arvén pisze...

Już kiedyś miałam przymiarkę do syropu z agawy, ale w końcu wzięłam coś innego. A można go wykorzystać np. do muffinek?

asieja pisze...

zaciekawiłaś mnie tym syropem, zupełnie dla mnie nie znany.