26 wrz 2009

109. lokszn kugel (pudding z makaronu)



składniki:
225 g drobnego makaronu jajecznego (lub grubszego, jak kto woli)
75 g margaryny lub masła
50 g cukru (dałam brązowy)
3 jajka
100 ml soku pomarańczowego
175 g rodzynek sułtańskich lub zwykłych (nie dałam bo nie lubię)
100 g siekanych migdałów
100g kandyzowanej skórki pomarańczowej (nie dałam bo nie miałam)
1/2 łyżeczki mielonego imbiru
1 łyżeczka cynamonu

nagrzej piekarnik do 200 stopni. natłuśc formę do pieczenia wielkości 20x25 cm. ugotuj makaron zgodnie z instrukcja na opakowaniu, odcedź i wrzuć do formy. utrzyj masło z cukrem na puszystą masę. stopniowo dodawaj do niej jedno po drugim żółtka, następnie sok z pomarańczy, rodzynki, migdały, skórkę i przyprawy - stale mieszając. ubij białka na sztywną pianę i połącz z masą, delikatnie mieszając metalową łyżką. połącz ostrożnie mieszaninę z makaronem, równo ułóż w formie i piecz 30 min, aż masa się zetnie. na wierzchu powinny być kuszące wysepki przyrumienionego makaronu. podawaj na gorąco lub w temperaturze pokojowej

przepis z książki kuchnia żydowska. przepisy i opowieści z całego świata. clarissy hyman



2 komentarze:

Pinos pisze...

Już kilka raz się zastanawiałam nad tym przepisem, ale generalnie nie przepadam za makaronami na słodko. Jak smakował?

Unknown pisze...

robi wrażenie :)